יום שלישי, 13 ביוני 2023

קציצות עוף וכרובית ברוטב לימון

 אהרוני ,השף האהוב עלי הציג את חמשת המתכונים המנצחים שלו, אלו שהכי הרבה אנשים הכינו וגם אהבו. ברשימה המכובדת הזו היו גם קציצות עוף וכרובית,זה הזכיר לי שגם אני הכנתי אותן והן באמת נהדרות!!
אז לכבוד זכייתם בתואר ,אני מעלה שוב את המתכון, עבורכם וגם עבורי :) תהנו.

אופן ההכנה.
כך רשום לי המתכון המקורי .של אהרוני כמובן.שדרך אגב ,הוא אחד השפים היחידים שכל מתכון שלו פצצה. תמיד מצליח!!
באדום רשמתי את השינויים שלי
 לפסח אני מחליפה את פירורי הלחם בקמח מצה


כרובית מפורקת לפרחים
½ קילוגרם עוף טחון
1 בצל גדול קצוץ דק
1 כפית אגוז מוסקט
5 עלי מרווה קצוצים דק........... לא שמתי מרווה,השתיל התייבש.שמתי צרור כוסברה
מלח, פלפל שחור טחון טרי
2 כפות קליפת לימון מגורדת...........לא לוותר על הלימון
שמתי גם כמה עלי כרפס
את הכל חוץ מהבשר טחנתי במעבד מזון.
3 כפות מיץ לימון
3/4 כוס פירורי לחם
2 ביצים..............אני לא שמתי ביצים,שמתי 5 כפות סולת
לרוטב:
4 כפות שמן זית
 שלושת רבעי כוס מיץ לימון סחוט טרי ... 
3 כוסות מרק עוף צח
הוספתי 2 כפות סילאן ,לנטרל מעט את החמיצות.

אופן ההכנה

1. את פרחי הכרובית השטופים מבשלים כחצי שעה במעט מים אליהם מוסיפים מעט שמן זית. בתום הבישול מסננים היטב.
2. מועכים ומרסקים מעט את הכרובית.
 מערבבים את מחית הכרובית יחד עם העוף הטחון, הבצל, אגוז המוסקט,קליפת ומיץ הלימון פירורי הלחם,וחצי כוס מפירורי הלחם. מעבירים את התערובת למקרר למשך כחצי שעה.
3. צרים מהתערובת קציצות, טובלים ביתרת פירורי הלחם ומטגנים עד שהן זהובות.
4. בסיר שטוח ורחב, מביאים לרתיחה את כל מרכיבי הרוטב. לאחר הרתיחה, מבשלים את הרוטב מעל להבה בינונית כשהסיר מכוסה, חמש דקות נוספות.
5. מעבירים לסיר הרוטב את הקציצות בשכבה אחת ובעדינות.
6. מבשלים יחד חצי שעה, עד שהרוטב מזוגג יפה. לתת לרוב להצטמצם היטב.
אפשר להוסיף לקציצות בשלב הציפוי בפירורי הלחם שקדים גרוסים או פיסטוקים גרוסים.
לא לוותר על הלימון גם בבשר וגם לרוטב זה יוצא מדהים.
להגיש עם אורז או פתיתים.
בתאבון

ואם בא לכם על עוד מתכונים של אהרוני שהכנתי,הנה הם לפניכם:
סלט עגבניות שרי ובצלים מקורמלים
בומבילות
כדורי בשר בפירה חצילים
קרוסטיני בממרח קישואים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger