יום חמישי, 13 בינואר 2011

עוגת גבינה על בסיס בייגלה



בחיים יש המון דברים שאנחנו מפחדים מהם נכון? נכון!
אני למשל מתה מפחד מעכבישים, כן, כן, דווקא עכבישים ולא ג'וקים מעלים בי בחילה...
טוב, לא  נדבר על דברים מגעילים בבלוג של אוכל.אבל מה שבאתי לומר הוא, יש לי המון חברות שמפחדות מ...
מהמטבח, מפחדות מבצק שמרים ורק המחשבה להתפיח בצק מעלה בהם צמרמורת.
אני לעומת זאת, המקום היחידי שאני לא מפחדת ואוהבת להעיז זה המטבח.
ולשם מה הפתיח הארוך שכתבתי לכם?   עוגה על בסיס בייגלה, נשמע שילוב שלא הולך יחד נכון?
 אבל אני דווקא אוהבת שילובים של מתוק ומלוח אז איך שראיתי את המתכון  הייתי חייבת לנסות.
 אם לא יצא טוב ... הפח מקבל הכל.
אל תפחדו לנסות, טעמים חדשים ,שילובים נועזים.

 הכנתי את עוגת הגבינה והבייגלה ללא חשש, המתכון הוא של דורעם גונט , מה שהגביר את הבטחון שרע לא יצא מזה.

חומרים (לתבנית עגולה בקוטר 22 ס"מ):
לבסיס:
150 גרם (3 כוסות) בייגלה מלוחים
1/2 כוס ממרח נוטלה
75 גרם חמאה

למלית: 4 ביצים
1 כוס סוכר
500 גרם גבינה לבנה 9%
200 גרם גבינת שמנת
1 כף קליפת לימון מגוררת
2 כפות מיץ לימון
1 כף עמילן תירס


לציפוי

 100 גרם שוקולד מריר
2 כפות חלב
200 גרם שמנת חמוצה






. מכינים את הבסיס: במעבד מזון טוחנים את חומרי הבסיס לפירורים
מרפדים את תחתית התבנית בנייר אפייה. בידיים רטובות משטחים את התערובת בצורה אחידה על התבנית, ומקררים שעה במקרר.

2. מכינים את המלית: בקערה מקציפים את הביצים והסוכר לתערובת תפוחה ובהירה מאוד (לפחות חמש דקות הקצפה במיקסר חשמלי). מוסיפים את הגבינה הלבנה, גבינת השמנת וקליפת הלימון המגוררת ומערבבים. ממיסים את עמילן התירס במיץ הלימון, מוסיפים לתערובת ומערבבים היטב.

3. שופכים את תערובת הביצים והגבינות על הבסיס, ואופים בחום של 150 מעלות עד שהעוגה מתייצבת (כ-50 דקות). מקררים את העוגה לפחות 5 שעות במקרר.

4. אם רוצים לצפות את העוגה, מערבבים את השוקולד עם החלב וממיסים (על אדים, ). מוסיפים את השמנת החמוצה ומערבבים היטב. מורחים את הציפוי בזהירות על העוגה, ומקררים עוד לפחות שעה לפני ההגשה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger