יום שלישי, 15 באוגוסט 2023

מאפה קדאיף עם בשר,דובדבנים,שקדים ותפוחים.

מתכון שיתאים לשולחן החג שלכם♥




מאפה נהדר שהוכן אצלי בראש השנה.המתכון מתוך "בופה" המגזין המושקע של אפרת ליבפרוינד!!
אני הכנתי תבנית אחת בשרית וגרסה קטנה יותר ,צמחונית.
מצרכים למאפה גדול:
קילו בשר בקר טחון
4 כפות שמן זית
בצל גדול קצוץ
3 ענפי סלרי קצוצים
3 תפוחים גדולים קלופים מגולענים ופרוסים לפרוסות בעובי 2 ס״מ
4 כפות סוכר חום
80 גרם דובדבנים מיובשים ללא חרצן ( או חמוציות)
100 גרם מרגרינה מומסת...אני שמתי שמן זית.
מלח
פלפל גרוס

לסירופ:
כוס מיץ תפוחים
כוס סוכר
3 כפות מיץ לימון סחוט טרי





הוראות הכנה:
במחבת רחבה מחממים את השמן, מזגגים את הבצל  והסלרי ומוסיפים את הבשר הטחון.
מטגנים מספר דקות תוך ערבוב.
לאחר שצבעו של הבשר משתנה מוסיפים את החמוציות, מתבלים במלח ובפלפל ומוסיפים את השקדים.
במחבת כבדה מחממים 4 כפות שמן וצורבים את פרוסות תפוחי העץ.
מוסיפים מעל את 4 כפות הסוכר החום ומקרמלים.
מאווררים את אטריות הקדאיף - מפרידים לשערות ומערבבים עם המרגרינה המומסת.
משמנים את תחתיתה של תבנית עגולה רחבה ונמוכה בקוטר 24 ס״מ.
מרפדים את תחתיתה בשכבה דקה של אטריות קדאיף.
מניחים מעל את תפוחי העץ המקורמלים ומעל את תערובת העגל.
מרפדים בשכבה דקה נוספת של אטריות קדאיף ומהדקים מעט.
אופים בתנור שחומם מראש ל-175 מעלות כ-20 דקות להשחמת האטריות.
במקביל מבשלים את הסוכר ומיץ התפוחים לסמיכות קלה, ולאחר שהוא מסמיך מוסיפים את מיץ הלימון.
מיד עם ההוצאה, כשהמאפה עדיין חם, יוצקים מעל סיכום חם ומגישים מיד.

אני הכנתי גם גרסה צמחונית שבה שמתי במילוי...חצילים קלויים ופלפלים קלויים.מעורבבים עם שקדים ואגוזים. תיבול של מוסקט,מלח,ופלפל שחור..

2 תגובות:

  1. אולי תוכלי לךפרסם את המתכון לגרסה הצמחונית?

    השבמחק
  2. היי אפרת. כתבתי למעלה במה מילאתי את הגרסה הצמחונית...אין לי מתכון מדויק כי בבישול אני מכינה המון לפי תחושה של.."מה מתאים לשים עכשיו" והכנתי את זה לראש השנה כך שאני לא זוכרת במדוייק.אבל בגדול שמתי חצילים קלויים ופלפלים קלויים,אגוזים שקדים ותיבלתי בתיבול כמו שכתבתי למעלה. כמובן שוויתרתי על הסירופ

    השבמחק

Powered By Blogger