יום שלישי, 5 בספטמבר 2023

מאפה עוף,פטריות וקבנוס

שלום יקרים.
נכון שיש לכם עוף טחון במקפיא אתם אף פעם לא יודעים מה לעשות איתו?
תמיד יש לי עוף טחון למקרה שהקטנה שלי תבקש גונדי,אבל חוץ מזה אין לי מה לעשות איתו. קציצות לא אוכלים אצלי לצערי :( ורוב הבשר הטחון שהולך אצלי ,זה בשר בקר.
חיפשתי בספרים,באינטרנט, ובגליונות אוכל שאצלי רעיון מה להכין.
ואז ראיתי את המאפה הזה בספר של בני סיידא.
אני שיניתי את המתכון כי היו שם מצרכים שלעולם לא יכנסו אלי הבייתה!! כמו חזה אווז מעושן!! הוספתי גם המון עשבי תיבול טריים מהעציצים שלי ויצא מעדן.
אז הנה לכם רעיון מה לעשות עם עוף טחון. ואם אין לכם עוף טחון,עכשיו תקנו בשביל המתכון המצויין הזה.והוא באמת לוקח חמש דקות הכנה.
ואחרי הפתיח הארוך ,הנה המתכון:

500 גרם עוף טחון טרי או מופשר
סלסלת פטריות או קופסת שימורים
בצל גדול
3 שיני שום כתושות
50 גרם מרגרינה או 3 כפות שמן
2 כפות קמח
3 כפות פירורי לחם
חצי צרור עירית קצוצה
כמה עלי בזיליקום קצוצים
רבע צרור נענע קצוצה
כוס וחצי מים רותחים.
5 ביצים
מלח, פלפל שחור
כפית פפריקה מתוקה ואם אוהבים חריף,אז גם קצת חריף
3 נקנקיות קבנוס


בסיר רחב לטגן בצל להזהבה, להוסיף שום ופטריות, להוסיף את עשבי התיבול לערבב כמה דקות .
לכבות את האש ולהוסיף פנימה את כל השאר חוץ!!! מהמים,המרגרינה והקמח.
מהם מכינים רביכה. בסיר קטן אחר להמיס מרגרינה,להוסיף את הקמח ,לערבב היטב ולהוסיף את המים הרותחים,לבחוש טוב טוב עד שמתקבלת רביכה ואז להוסיף אותה לתערובת של הפשטידה.
לשים בתבנית. זה מתאים לחד פעמי בינוני. לזלף מעל 3 כפות שמן ולאפות ב180 כ 40 דקות.

ותהנו גם מעוגת יום ההלודת שלי שנחגג השבוע. עוגת וניל עם קרמו פטל וגנאש קסיס.

בתאבון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger